Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

ÁSZF, Üzleti feltételek

Trendlux Energy Kft.

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek[1] (a továbbiakban: ÁSZF) a Trendlux Energy Villamossági és Világítástechnikai Korlátolt Felelősségű Társaság

székhely:                              1046 Budapest, Ugró Gyula sor 17. 4. em. 28.

cégjegyzékszám:                 01 09 196249

adószám:                              25039584-2-41

pénzforgalmi száma:          Gránit Bank Zrt., 12100011-17631679-00000000

elérhetőség:                         trendlux@gmail.com

képviseli:                              Komáromi Zoltán ügyvezető

(a továbbiakban: Szolgáltató) által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Partner) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Partner a továbbiakban együttesen: Felek).

1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1. Hatály

A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.trendlux.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus piactéren (a továbbiakban: Trendlux Energy Webáruház) keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A Trendlux Energy Webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.) szabályozza, azzal, hogy a jelen ÁSZF-el az Ektv. 5.§ (2) és a 6.§ (1)-(2) bekezdéseiben foglaltak szerinti tájékoztatást megadta a Szolgáltató.

1.2. Megrendelés, fizetési mód

A Trendlux Energy Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

 

Az adott áru megrendelésének időpontja az az időpont, amikor a Partner a megrendelését az áruházon keresztül eljuttatja a kereskedőhöz. A Partner megrendelése akkor hatályosul, ha megrendelését a Szolgáltató visszaigazolja. Az elektronikus úton leadott megrendelés beérkezéséről a Szolgáltató elektronikai rendszere automatikus visszaigazolást küld, amely visszaigazolás nem minősül megrendelési visszaigazolásnak, mindösszesen azt igazolja, hogy az Partner által helyesen kitöltött elektronikus megrendelési nyomtatvány bekerült a Szolgáltató rendszerébe. A rendszerbe bekerült, a Partner által helyesen kitöltött elektronikus megrendelőlap tartalma alapján kerül a Partner megrendelése feldolgozásra, illetve a feldolgozást követően kerül a Szolgáltató részéről a megrendelés visszaigazolásra. Ez - az ünnepnapok és munkaszüneti napok kivételével - a megrendelés beérkezését követő 24/48 órán belül megtörténik.

 

Az áruházakban a Partner az alábbi fizetési módokat választhatja. Ha vásárlását befejezte és szeretné megrendelni a kiválasztott termékeket, a rendszer azonnal kiszámítja az adott szállítási módhoz tartozó szállítási díjat és az áruátvételkor fizetendő összeget. A kiválasztott termékeket a rendelés visszaigazolását követően általában 2-3 munkanapon belül kézhez veheti.

 

Fizetési módok:

(a) Készpénzes fizetés utánvéttel a futárnak.

(b) Készpénzes fizetés személyes átvételkor.

(c) Bankkártyás fizetés a webshopban.

(d) A megrendelést követően banki átutalással.

 

A Szolgáltató a megrendeléskor megadott számlafizetői adatokra állítja ki számlát, melyet a számlafizető kérésére, vagy az előírt bizonylatadási kötelem szerint küld ki.

1.3. Igénybe vevők köre

A Trendlux Energy Webáruház szolgáltatásait valamennyi magánszemély, illetőleg a Weboldalon szereplő termékek viszonteladásával foglalkozó jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezet jogosult igénybe venni, amennyiben magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

1.4. A Felek közötti szerződés

A Felek közötti szerződés a megrendelő adatlap valamennyi kötelezően kitöltendő mezőjének kitöltését és a beírt adatok ellenőrzését és esetlegesen szükséges javítását követően, a Kosár tartalmának megrendelése ikonra kattintás megerősítésével és a Szolgáltató által a Partner részére megküldött elektronikus visszaigazolás a Szolgáltató általi küldéssel jön létre. A Felek között az ezen a módon, magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és azt a hatályos jogszabályi előírások által előírt időtartamig őrzi. A dolog tulajdonjogát vevő a vételár megfizetését követően a dolog birtokba vételével szerzi meg.

 

Sem a Partner által helyesen kitöltött megrendelési űrlapnak a Szolgáltató rendszerébe bekerülését igazoló, a Szolgáltató rendszere által automatikusan megküldött igazoló elektronikus levél, sem a megrendelés leadása nem minősül szerződésnek. A Felek közötti szerződés a Szolgáltató által a Partner részére elektronikus, vagy egyéb módon megküldött visszaigazolással jön létre.

1.5. Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat: Trendlux Energy Kft.

Ügyfélszolgálati iroda helye: 1046 Budapest, Ugró Gyula sor 17. 4. em. 28.

Telefon: +36 30 604-4940

Internet cím: www.trendlux.hu

E-mail: trendlux@gmail.hu

2. Regisztráció

2.1. Regisztráció szükségessége

A Trendlux Energy Webáruházban történő vásárláshoz nincs szükség regisztrációra, mindösszesen a megrendeléshez szükséges adatlapot kell a Partnernek kitöltenie. Az érvényes megrendelés a jelen ÁSZF által szabályozott módon jön létre.

2.2. Tévesen megadott adatok

A Szolgáltatót a Partner által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

3. Megrendelés menete

3.1. Általános feltételek

Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban egyéb kérdés merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Az általunk forgalmazott termékek használati utasítását - ahol ezt a hatályban lévő jogszabályok előírják - az áruhoz mellékeljük. Ha véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati utasítást, kérjük azt azonnal - mielőtt az árut használatba veszi - jelezze vevőszolgálatunknál, így azt haladéktalanul pótoljuk. Amennyiben a Webáruházunkban található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a portálon közölteknél több információra van szüksége kérjük, forduljon bizalommal vevőszolgálatunkhoz.

3.2. Tájékoztatás a vételárról

A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett ár. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét, azonban a megrendelés véglegesítése előtt azt az oldal közli. Engedmény kialakítása és megadása a Szolgáltató kizárólagos joga. Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani engedmény rendszerét.

 

A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét és az esetleges környezetvédelmi termékdíjat.

3.3. Szállítási idő

A Szolgáltató a tárgynapon 12.00 óráig megrendelt és raktáron lévő árut általában a megrendelést követő 2 munkanapon belül 08.00 és 17.00 óra között házhoz szállítja az egész ország területén saját szállítóeszközzel vagy szállítmányozó cég igénybevételével. A Szolgáltatónál raktáron nem található áruk szállítási időpontjának megjelölését a Szolgáltató az általa elektronikus úton a Partner felé megküldött visszaigazolásban jelöli meg a Partner számára.

3.4. Árváltozás

A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja. A Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Partner elállhat vásárlási szándékától.

 

A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja. Online bankkártyával történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni. Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 24 órát vesz igénybe, a termék átvétele csak ezt követően lehetséges. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves (pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os ár, stb.) árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Partner elállhat vásárlási szándékától.

3.5. Megrendelés elfogadása

A megrendelést a Szolgáltató csak akkor fogadja el, ha a Partner a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. A Szolgáltatót a Partner által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 

A megrendelést a Szolgáltató weboldalán keresztül csak akkor fogadja el, ha a Partner a megrendeléshez szükséges valamennyi kötelező mezőt maradéktalanul kitölti.

 

Szolgáltató a Partner vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését követően köteles a Partner részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül a Partner részére nem érkezik meg, akkor a Szolgáltató ajánlati kötöttsége, illetve a Partner bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.

3.6. A jelen ÁSZF Partner általi elfogadása

A Partner a megrendelés feladásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.

3.7. Visszaigazolás, kötöttség

Szolgáltató a Partner vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését követően a Partner részére a vásárlást e-mailben visszaigazolja. A Partner a Szolgáltatótól kapott e-mail üzeneteket nem állíthatja be SPAM-nek. Amennyiben mégis ez történik, az ebből fakadó költségek és károk megtérítését a Partner vállalja. Szolgáltató az e-mailek (bármilyen okból fakadó) SPAM mappába való bekerülése okán felelősséget nem vállal. Szolgáltató kijelenti, hogy nem küld hírlevelet, kizárólag az átvétellel kapcsolatos értesítést küld a megrendelt termék Szolgáltatóhoz való érkezését követően.

3.8. A szállítás egyéb kikötései

A rendelés visszaigazoló e-mailen, az áru beérkezésének időpontját tartalmazó információ pusztán tájékoztató jellegű, esetenként attól eltérő beérkezési időpont is lehetséges attól függően, hogy a megrendelt termék raktáron van-e, vagy azt esetleg külön be kell szereznie a Szolgáltatónak. Vis major, mint például háborús események, természeti katasztrófa, sztrájk, üzemzavar, hatósági intézkedések, foglalás, vágányzár, beszállítók okozta termeléskiesés bekövetkezése esetén a Szolgáltató mentesül a szállítási kötelezettség és a szerződés szerinti szállítási határidő betartása alól. Ilyen esetben minden lehetőt elkövetünk, hogy a szállítást a lehető legrövidebb időn belül folytassuk.

4. Szállítási és fizetési feltételek

4.1. Kárveszély

Amennyiben a megrendelt árut Szolgáltató szállítja ki Partner részére, a kárveszély Partner telephelyén, vagy az általa meghatározott átadási helyen az áru átadásával száll át Partnerre. Az áru rakodása mindenkor annak a félnek a veszélyére történik aki, vagy akinek a megbízásából a fuvarozó az áru rakodását végzi. Amennyiben az árut Partner szállítja, az esetben a kárveszély az árunak a Partner fuvareszközére történő felrakásával száll át, amennyiben a felrakást a Szolgáltató végzi. Abban az esetben, ha Partner, vagy annak megbízottja rakja fel az árut a fuvareszközre, akkor a kárveszély az áru a Partnernek történő átadásával száll át, Szolgáltató telephelyén.

 

A Szolgáltató a megrendelt árut igény szerint házhoz szállítja saját szállítóeszközzel vagy szállítmányozó cég igénybevételével. A szállítási díjat a Partner viseli oly módon, hogy a szállítási díj a számlán feltüntetésre kerül. Nagyméretű termékek kiszállítása minden esetben külön díjszabás szerint kerül elszámolásra.

4.2. Szállítási időpont meghatározás

Meghatározott időpontra (órára) történő kiszállítást a Szolgáltatónak nem áll módjában vállalni. A szállítási határidők kizárólag tájékoztató jellegűek, a Szolgáltatót nem kötelezik, a várható szállítási határidő minden esetben a rendelési visszaigazolásban szerepel. A Partner köteles az áru átvételére a megrendelés visszaigazolásában jelzett vagy a Szolgáltató Ügyfélszolgálatával egyeztetett időben. Amennyiben Partner az általa megrendelt áru(ka)t nem veszi át a szállítás időpontjában, abban az esetben Szolgáltató jogosult a megrendelt árut harmadik személy számára értékesíteni, vagy a Partner kifejezett kérésére újbóli szállítási díjfizetés ellenében ismételten kiszállítani.

4.3. A szállítás helye

A Weboldalon megrendelt szolgáltatásokat a Szolgáltató a Partnernek a visszaigazolásban szereplő helyszínen teljesíti.

4.4. Kifizetetlen számla

Amennyiben egy Partnernek lejárt, kifizetetlen számlája van, annak kiegyenlítéséig csak készpénzes fizetésre szolgálja ki a Szolgáltató. Abban az esetben, ha Partner ellen csőd-, vagy felszámolási eljárás indul, a Szolgáltató jogosult a további szállításokat csak készpénzfizetés ellenében teljesíteni. Késedelmes fizetés esetén Partner jelen szerződés alapján elfogadja és vásárlásaival minden további feltétel nélkül elismeri, hogy Szolgáltató késedelmi kamatot számol fel. A késedelmi kamat mértéke a mindenkori jegybanki alapkamat kétszerese.

4.5. Áruátvétel

A Partner megrendelése esetén köteles a kiszállítás időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően mennyiségi és csomagolási hiányosságokra vonatkozó reklamációt a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. Amennyiben a Partner bármiféle sérülést, eltérést tapasztalna, a szállítmányozó a Partner kérésére köteles tételesen átadni az árut és a helyszínen jegyzőkönyvet felvenni.

4.6. Fuvarozási díj, szállítási költség

A fuvardíjat a Partner viseli oly módon, hogy az a számlában feltüntetésre kerül.

 

Csomagolási költséget nem számolunk fel.

5. Jótállás, kellékszavatosság, termékszavatosság

5.1. Jótállás

Jótállás csak a szakszerűen használt, külsőleg sértetlen, és a Szolgáltató által kiállított számlával igazoltan vásárolt termékekre érvényes. A jótállási idő kezdete a termék átvételének dátuma. Amennyiben a termék mellett nincs külön jótállási jegy, akkor a számla egyben jótállási jegyként is szolgál. A jótállási körbe nem eső termékekre a Szolgáltató a vonatkozó jogszabályok szerinti szavatossági időt vállal.

5.1.1. Jótállási kötelezettség

A Trendlux Energy Kft-t az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében felsorolt terméktípusokra vonatkozóan jótállási kötelezettség terheli. A jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

5.1.2. A jótállás időtartama

A jótállás időtartama egy év, amely a termék Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

5.1.3. Önkéntes jótállás

A Trendlux Energy Kft. egyes termékekre vonatkozóan önkéntes jótállást is vállalhat, amelynek időtartama a fenti kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet.

5.1.4. Felülvizsgálat

A Trendlux Energy Kft-nek minden esetben jogában áll a vásárolt termékkel kapcsolatos jelzett hibát felülvizsgálni, vagy vita esetén szakszervizzel felülvizsgáltatni. Abban az esetben amennyiben a hiba, a nem rendeltetésszerű használatra vezethető vissza, a javítási és vizsgálati költség a Fogyasztót terheli.

5.2. Kellékszavatosság

5.2.1. Jogszabályi háttér

A Partner hibás teljesítés esetén a Trendlux Energy Kft-vel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

5.2.2. A Partner választási lehetőségei

Kellékszavatossági igénye alapján a Partner választása szerint:

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Trendlux Energy Kft-nek - más kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Partnernek okozott érdeksérelmet; vagy

b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Trendlux Energy Kft. költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Trendlux Energy Kft. a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a Partnernek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

 

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

5.2.3. Áttérés

A Partner a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Partner viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Trendlux Energy Kft. adott okot.

5.2.4. A hiba közlésének ideje

A Partner köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni a Trendlux Energy Kft-vel. A szerződés teljesítésétől számított törvényes elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Partner nem érvényesítheti.

5.3. Termékszavatosság

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

5.4. Egyéb feltételek

A Partner ugyanazon hiba miatt szavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

6. Elállás joga, módja, következményei

6.1. Elállási jog gyakorlásának határideje

6.1.1. 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet

A Fogyasztó a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján:

- a termék átvételének napjától,

- több termék vásárlása esetén, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától,

- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak az átvétele napjától,

- ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül a megkötött szerződéstől indokolás nélkül elállhat.

A Partner ezen elállási jogát a szerződés létrejöttének napja és a termék(ek) átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

Ha az értékesítő nem a rendeletnek megfelelően tájékoztatja Partnert, az elállásra nyitva álló határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.

Amennyiben a tájékoztatásra 12 hónapon belül sor kerül, a Partner számára nyitva álló határidő a tájékoztatás közlésétől számított tizenegyedik napon jár le.

6.2. Elállási jog gyakorlásának módja

6.2.1. Nyilatkozat

A Partner az elállási jogát az elállásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján gyakorolhatja.

 

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Partner az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak (célszerű a levelet ajánlott küldeményként a postára adni, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma).

 

A Partner úgy élhet elállási jogával, hogy elállási szándékát tartalmazó nyilatkozatot juttat el a Szolgáltatóhoz, és a terméket a vásárlást igazoló bizonylattal együtt eredeti csomagolásában visszajuttatja vevőszolgálatunkra (az utánvétellel visszaküldött csomagokat nem áll módunkban átvenni). A Szolgáltató az elállásról való tudomásszerzéstől (a termék és a vásárlást igazoló bizonylat) átvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Partner által fizetett vételárat a fizetési móddal megegyező módon. A vonatkozó jogszabály kimondja, hogy az összeg mindaddig visszatartható, amíg a vásárló a terméket hiánytalanul vissza nem szolgáltatta.

6.2.2. Elállási jog tilalma

A Fogyasztó elállási jogát a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-ban foglalt esetekben nem gyakorolhatja, így különösen:

- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Vállalkozás által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Vállalkozás, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak;

- A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 29.§ (1) bekezdése szerinti esetekben.

6.2.3. Jóhiszeműség

Az elállási jog gyakorlása során a Partner jóhiszeműen köteles eljárni, jogát rendeltetésének megfelelően köteles gyakorolni. Ezen joggyakorlás nem vezethet a joggal való visszaéléshez a Partner részéről (Ptk. 1:5. §).

 

A Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezésére, szerződő Felek értékhatártól függően a Pesti Központi Kerületi Bíróság, illetve a Fővárosi Bíróság kizárólagos illetékességének vetik alá magukat.

6.3. A Felek kötelezettségei elállás esetén

6.3.1. A Szolgáltató kötelezettségei

A Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a Partner által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget.

A Szolgáltató a Partnernek visszajáró összeget a Partner által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Partner kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat.

A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a visszafizetendő összeget, amíg a Partner a terméket vissza nem szolgáltatta.

6.3.2. A Partner kötelezettségei

A Partner elállás esetén köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Partner a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A Partner a terméket utánvétes postai küldeményként, vagy utánvétes csomagként nem küldheti vissza. A visszaküldés költségeit a Partner köteles viselni. A Partner felelősséggel tartozik a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.

7. Jogérvényesítés

7.1. Értesítési lehetőségek

A Partner kérdésével, kérésével, illetve panaszával az alábbi módokon fordulhat a Szolgáltatóhoz:

Személyesen: A Szolgáltató ügyfélszolgálatán.

Írásban: A Szolgáltató postacímére eljuttatott postai küldeménnyel.

Telefonon: A Szolgáltató jelen ÁSZF-ben rögzített telefonszámán.

A trendlux@gmail.com e-mail címre megküldött elektronikus levélben.

A panaszkezelés során a Szolgáltató a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv. rendelkezéseinek megfelelően jár el.

7.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

7.2.1. Fogyasztóvédelmi hatóság

A Partner jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság hatásköre nem terjed ki a szerződés létrejöttére, érvényességére, joghatásaira és megszűnésére vonatkozó rendelkezések betartásának ellenőrzésére.

7.2.2. Békéltető testület

A Partner jogosult panasszal fordulni az illetékességgel bíró Békéltető Testülethez.

 

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Budapesti Békéltető Testület

Székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Weboldal: www.bekeltet.hu

Fax: 06 (1) 488 21 86

Telefon: 06 (1) 488 21 31

8. Egyebek

8.1. Weboldalra való csatlakozás

A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Weboldalra való csatlakozás miatt következett be. A Partnert terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

8.2. Adatfelhasználás

A Szolgáltató a Partnerek által bármilyen úton rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten, kizárólag a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. A szerződés teljesítése után a Szolgáltató törli a webáruházból a Partnerek adatait, tovább nem tárolja. A Szolgáltató a Partnerek adatait harmadik félnek nem adja ki, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor a harmadik fél a Szolgáltató alvállalkozójaként/közreműködőjeként jár el, melyhez az ÁSZF elfogadásával Partner kifejezetten hozzájárul, illetőleg a vásárlói adatok a szállítás és kézbesítés idejére átadásra kerülnek a szállító cégeknek. A Szolgáltató a Partnerek adatainak kezelésekor a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény mindenkor hatályos rendelkezései szerint jár el.

8.3. ÁSZF feltételeinek változása

A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan, külön értesítési kötelezettség nélkül módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A már leadott megrendelésekre a leadáskori ÁSZF irányadó.

8.4. Nyelvhasználat

Ezen általános szállítási feltételek magyar nyelven készültek. Bármely idegen nyelvre történő fordítás esetén a magyar nyelvű változat az irányadó. A fentiekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. és a mindenkor hatályos magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.

8.5. Ellentét

Amennyiben jelen Általános Szerződési Feltételek és a hatályban lévő jogszabályok rendelkezése között ellentét van, kizárólag az érintett jogszabályban foglaltak érvényesek, azonban ez a részleges érvénytelenség a jelen ÁSZF többi részének érvényességét nem érinti.

8.6. Magatartási kódex

Tájékoztatjuk tisztelt Ügyfeleinket, hogy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 11. § (1) o, pontban megjelölt magatartási kódex-el a Trendlux Energy Kft. nem rendelkezik.

8.7. Vonatkozó jogszabályok

- 2013. évi V. törvény (Ptk.) a hibás teljesítésről;

- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;

- 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;

- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;

- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet: a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló rendelet;

- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről.

8.8. Internetes biztonság

A Trendlux Energy Webáruház biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Trendlux Energy Webáruházban való vásárlás feltételezi a Partner részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

 

Internetes honlapunk anyagát a lehető legnagyobb gondossággal állítottuk össze és folyamatosan frissítjük, az esetlegesen mégis előforduló hibákért azonban felelősséget nem vállalunk.

 

A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Weboldalra való csatlakozás miatt következett be. A Partnert terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

 

 

Budapest, 2015. július 01.

Trendlux Energy Kft.

 

 

……………………………………………….

Trendlux Energy Kft.

Komáromi Zoltán

ügyvezető

 

 

1. sz. melléklet Elállási/Felmondási Tájékoztató

Elállási/Felmondási jog

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő

a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén: a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le;

b) termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi;

c) több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi;

d) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi;

e) termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgáltató ügyfélszolgálatának címére.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/ felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ha a szerződés alapján terméket vett át, Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében, ha Ön kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles megtéríteni számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

 

 

2. sz. melléklet A szavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb három hónap.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ha a Szolgáltató jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, hibás teljesítés esetén, ha szerződése ilyen kikötést tartalmaz, annak alapján a vállalkozás jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A szerződésben vagy jogszabályban meghatározott jogok és határidő.

Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.



[1] A jelen vásárlási feltételek hatálybalépésének időpontja 2015. július 01. napja és rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni (Trendlux Energy Kft.).

MDIyNTg